Dag 2: Hur lärde du dig att sminka?

Jag började intressera mig för smink när jag av en slump hamnade på Lindas sminkblogg. Linda är en super duktig make up artist på Make up store. Efter det hittade jag bloggen Killer colours. En blogg som drivs av en kreativ tjej vid namn Viola.

I samband med Alla hjärtans dag förra året önskade jag mig ett presentkort på Make up store av Micke. Snäll som han är kom han med ett presentkort på en sminkning. Efter lektionen var jag såld. Nu försöker jag hela tiden lära mig mer genom att läsa bloggar, se sminkvideos på YouTube och genom att experimentera själv.

Jag föredrar skugg-sminkningar då jag personligen tycker att det passar mig bäst då mina ögon är olika stora. Men på senaste tiden har jag även börjat experimentera lite. Dock mest med andra färger än grått och brunt :)

På bilden nedan ser ni en av mina senaste sminkningar. Dock gjorde blixten att färgerna försvann lite grann.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0