30 frågor om tv

Så här några dagar in på det nya året tänkte jag bjuda på en liten lista. Teamat för listan är tv-serier. Andra som svarat på samma lista är Seriedrottningen och Emma och Shirin på Kanal5. Allt rosa är klickbart och länkar bland annat till Youtube.

1. En serie som aldrig borde ha lagts ner?
Det är svårt att säga aldrig. Alla serier borde förr eller senare få ett slut.

2. En serie som du önskar att fler personer tittade på? So You Think You Can Dance. Dansarnas passion och deras vilja att lyckas och prestera gånggång och har fått mina ögon att tåras flera gånger.

 

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen? Revenge. En serie precis i min smak. TV3 sänder första avsnitt ikväll klocka 21. Sen den! :)

 

4. Din favoritserie någonsin? One Tree Hill. Sista säsongen började sändas igår USA.

 

 

5. En serie som du hatar? Family Guy. Jag har svårt för animerade serier överhuvudtaget men just den serien tål jag verkligen inte.

 

6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie? Ett av mina favoritavsnitt är från säsong tre och avsnitt 18 "When It Isn't Like It Should Be". I avsnittet bjuder Rachel in hela gänget till hennes familjs stuga.


7. Minst favoritavsnitt av favoritserie? Säsong åtta håller inte riktigt samma standard som de tidigare säsongerna. Men det sämsta avsnitten är avsnitt 14 "Holding Out For A Hero". I avsnitten klär Brooke, Quinn and Haley ut sig till superhjältar och använder sina talanger för att skapa godhet.

 

8. En serie som alla borde titta på? Svårt att säga men Entourage är ju en serie som passar både killar och tjejer.

 

 

9. Bästa scenen någonsin? Svårt att säga den bästa någonsin då jag sett så många avsnitt. Men en rolig scen i The Big Bang Theory är när Raj blir full och börjar pratar med Penny. Bäst är 1,20 in i klippet.

 

10. En serie som du inte trodde att du skulle gilla men slutade upp med att älska? True Blood och Vampire Diaries.

 

 

11. En serie som gjorde dig besviken? Joey.

 

12. Ett avsnitt du har sett mer än 5 gånger? Alla avsnitt av de fyra första säsongerna av One Tree Hill.

 

13. Favoritserie från barndomen? Sabrina - Tonårshäxan

 

14. Manlig favoritkaraktär? Chuck Bass. Vad vore Gossip Girl utan Chuck?

 

 

15. Kvinnlig favoritkaraktär? Just nu är det Victoria Greyson i Revenge.

 

16. Guilty pleasure serier? Awkward.

 

17. Favorit miniserie? Jag är väldigt dåligt på att se miniserier så jag har därför ingen favorit.

 

18. Favoritserie som började tidigare än 2000? Dawson's Creek.

 

19. Bästa cast? The Big Bang Theory. Hur klockrena är inte Sheldon (Jim Parsons), Raj (Kunal Nayyar) ochh Howard (Simon Helberg)?!

 


20. Favoritkyss? Då måste jag säga kyssen mellan Blair och Chuck i hans limo i säsong ett.

 

21. Favoritpar? Chuck och Blair.

 

22. Favoritserieavslutning? Jag har än inte sett klart någon serie utan alla jag ser är pågående eller så har de slutat men jag eftersläpar lite.

 

23. Mest irriterande karaktär? Just nu stör jag mig mest på Tyler i Revenge.

 

24. Bästa citat? Brook Davis (OTH) “Sometimes people play hard to get to know that the other person's feelings are real”

 

25. En serie som du planerar att titta på (gammal eller ny)? Suits, Friday Night Lights, Hart of Dixie, Sons of Anarchy, Smash bland annat. Listan är ganska lång. :)

 

26. Största OMG-ögonblick? Bilkrashen på bron från sista avsnitten av säsong 3 av One Tree Hill. Scenen, stämningen och musiken till är riktigt bra gjord.

 

 

27. Bästa pilotavsnitt? True Blood. Ett avsnitt räckte sen var jag helt fast.

 

28. Första tv-besatthet? Det var nog Förhäxad.


29. Pågående tv-besatthet? Revenge och Vampire Diaries.

 

30. Sorgligaste karaktärsdöd? (Spoiler varning) När Keith och Jimmy dör i säsong tre av One Tree Hill.


Kommentarer
Postat av: iza

haha jag dör!! vad du kan!! jag vet inte vad nått du skriver om är... typ :-p

2012-01-12 @ 20:06:23
Postat av: Maria

Iza: Du skulle bara veta hur nördig jag är när det gäller tv-serier! haha :)

2012-01-12 @ 21:11:26
URL: http://ylisis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0