Fredagsmys

Änligen lördag! Valde att börja jobba redan klockan sju igår och tog ut lite atk så jag traskade hem från jobbet redan klockan tre :) Micke skulle jobba över så jag gjorde i ordning middagen och ställde mig och lagade efterrätt.


Receptet hittade jag på en blogg som heter Linnéas Skafferi. En jättefin blogg med många bra recept. Receptet jag testade
är super lätt och smakade jätte gott! :)



Till 4 portioner snabbcheesecake behöver du:


2 dl vispgrädde
200 g philadelphiaost
3/4 dl strösocker
2 dl frysta bär (jag blandade blåbär och hallon)
Digestivekex
Färska bär att dekorera med

 

Vispa grädden, inte allt för hårt. Blanda creme cheese med socker och rör i detta i grädden. Vispa tills du får en klumpfri

kräm. Mosa sönder de frysta bären lite lätt och blanda i dem. Tag fram fyra tjusiga glas, varva söndersmulade kex med

cheesecakekrämen och avsluta med färska bär.


Kommentarer
Postat av: Mia

Det där måste jag testa någon gång, såg riktigt gott ut! :)

2011-04-10 @ 17:39:08
URL: http://miaelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0