Dag 01 – Om mig

Antar att alla som läser denna blogg känner mig mer eller mindre. :) Men jag är född 1 juli 1987 på Bodens BB men är uppvuxen på Björx i Luleå. Jag bor idag i en 2:a i centrala Luleå med min sambo och våra två gerbiler Skruf och Polly.


Som liten ville jag bli dagisfröken. Det är ingen karriär jag strävar efter idag. När vi gick i klass åtta hade vi prao. Pappa fixade en praoplats på Vinter Reklambyrå. Jag insåg då att Grafisk Design var nått jag verkligen gillade. När det sedan var dax att söka till gymnasiet så var mitt förstahandsval Medieprogrammet. Jag kom in som reserv och valde inriktningen Grafisk Design. Jag tog studenten 2006 och har idag Grafisk Design mer som en hobby. Jag har sedan studenten istället jobbat som kundtjänstsäljare på ett stort företag. Jag trivs väldigt bra där med både arbetsuppgifterna och kollegorna. :)


Ett av mina intressen är hästar. Började rida vid 10 års ålder och har sen dess hållt på med hästar mer eller mindre. Just nu rider jag ute i Skäret på Stallbackens Ridskola. Ett annat intresse är basket. Kommer från en riktigt basketfamilj. Spelar inte själv men tycker att det är en underhållande sport. Favoritlaget är LF Basket. Jag har sedan jag var fyra år dansat. Jag har dansat balett, jazz och streetdans. När jag började jobba heltid blev jag tvungen att välja mellan att fortsätta dansa eller att fortsätta med ridningen på grund av att tiden inte räckte till båda.


Jag bad min vän Malin beskriva mig. Hon beskrev mig som söt, rolig och lite småbossig. Jag kan inte annat än att hålla med henne. :) Just ordet småbossig stämmer in väldigt bra. Jag har ett behov att bestämma och jag tror att det är av den orsaken att jag då får som jag vill på mitt sätt. Jag har även ett behov av att få kompilmanger och jag tror att de beror på att jag under min uppväxt fick väldigt lite av dem. Jag tycker däremot mer om att ge än att få när de gäller tex pressenter. Jag älskar att ge bort en kreativ present, helst gjord av mig själv och sedan får beröm för den.

Nu ska jag lämna datorn och fortsätta se min favoritserie One Tree Hill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0